الثلاثاء، 10 مايو 2011

الحد: قدمت كفأر - إعلان تمهيدي


أحسست ببعض الملل ولهذا قررت عمل هذا الاعلان التمهيدي عن الفصل الأول من لعبة الحد, "قدمت كفأر", القصة من ظاهرها تدور حول شاب صغير متشرّد وأعرج اعتاد السرقة من الأسواق, ولكنه قرر يوماً أن يسرق من أحد البيوت الكبيرة في المدينة لأن التجار عرفوه وأصبحوا يطاردونه, ولكن حظّه التعس يوقعه في هذا البيت بالذات, ومن باطنها تدور حول تلازم الخوف من الموت والحياة وفَرَضِيّة السعادة.  :)
وضعت هذه التدوينة هنا لتلقي الاستفسارات والتعليقات من المهتمين.

هناك 18 تعليقًا:

  1. جميل بس المهم تكملها للاخر
    وفي انتظار الديمو بتاع اللعبة ان شاء الله

    ردحذف
  2. يا مفتري ليه ناوي تبيع اللعبة؟

    ردحذف
  3. صقر عددلي كده كم مشروع انت كملته لحد الآخر ؟
    سواء فردي أو جماعي ؟

    ردحذف
  4. سؤالك يدل على انك عارف الاجابة, أيا كان هدفك من السؤال.
    لو تقصد مشاريع متعلقة بالألعاب فتقريباً أول مشروع لعبة عملته في حياتي بس D:... مجلد المشاريع الملغية عندي وصل لحوالي 35 جيجا P:

    ردحذف
  5. طيب إشمعنى المشروع ده بالذات هو اللي هينجح ؟

    ردحذف
  6. هههههه... سؤالك ساذج يا اسمك إيه. ممكن الغيه مفيش مشاكل, أنا مش ملتزم بحاجة, لكن مطلعليش سبب لغاية دلوقتي, وعالعموم انا متفائل بالمشروع ده D:

    ردحذف
  7. طيب قبل ما أظلمك كده .. قد إيه خلصت من مشروعك ؟

    ردحذف
  8. D: انت بتشتغل المحقق كونان بعد الظهر ولا إيه؟!.. عالعموم متقلقش ياسيدي, هتلعبها المرادي P:, لو حابب تسجل في البيتاتيسترز وتعرف الأخبار أول بأول ابعتلي على إيميلي ونشوف (في صفحة الحد), عشان شكلك غتت كدة ودي من مواصفات البيتاتيسترز الكويسين :)

    ردحذف
  9. يعني انت عاوز تسكتني وخلاص!
    ولا يهمك , لكن طالما قلتلي هتلعبها المرادي يبقى خلاص انا أخدت عهدة منك ..
    بالنسبة للبيتا تيستر خليها بالمرة جيم تيستر عشان نجربلك الفصل الأول والتاني والتالث والرابع (أهو كرم مني بقى) إيه رأيك؟

    ردحذف
  10. وماله ياسيدي :) قريب ان شاء الله هبعتلك, بس فترة الامتحانات دي تعدّي بس وانا هقرفك في عيشتك D:

    ردحذف
  11. بيس يا معلم ..
    أنا بعتّلك إيميل من يومين وصلك؟

    ردحذف
  12. آه متقلقش يامعلم هبعلتك قريب بس لما نخلص من الامتحانات بس D:

    ردحذف
  13. اوك..
    بس انا فكرتك مكبر دماغك من موضوع الامتحانات ده!

    ردحذف
  14. هناك فرق, دي آخر السنة, مش عاوز أعيد السنة على الأقل D:

    ردحذف
  15. بالتوفيق يابرنس

    ردحذف
  16. متشوق ان اعرف المزيد عن اللعبة :d

    ردحذف
  17. هههههه , لا ترد على حد يا صقر ,,,
    عندي ثقة بقدراتك, لأنك مجنون -مثلي- وأول مرة أشوف لعبة عربية تشدني قصتها ...
    أتمنى أن تخبرنا عن آخر التطورات معك فأنا متابع للعبة هذه من أول مدونة عنها

    ردحذف